fredag 27. august 2010

Vel gjennomført FredagsBirken :)

Dagen opprant kl. 04.00 - for min del. Opp og stå - hente søster - kjøre til Rena. Hente startnummerpakka. Vente litt. Så start kl. 10.15. Opphold akkurat da. Vi skulle møte mang en regnbyge over fjellet, men også noen glimt av sol.

I fjor syklet vi på 7 timer og 16 minutter. Ville vi klare å slå den tiden? Vi startet friskere enn i fjor, visste jo litt om hva vi gikk til. Passet på å stoppe og spise/drikke på alle matstasjonene. Spylte syklene tre ganger - det var nok av gjørme å ta av!

Søster holdt godt tempo. Jeg måtte nesten slite for å holde følge med henne på de flate strekningene. I oppoverbakkene var det jeg som ledet an. Men jeg kjørte såpass hardt til meg å være, at krampa til slutt kom og banket på begge lår. Det ble med noen krampetrekninger; jeg sto han av.

Så: Vel i mål på tiden 6 timer 0 minutter og 25 sekunder! Digg :) Det var bedre enn jeg hadde håpet - men tiden jeg hadde drømt om.

Forøvrig er FredagsBirken - og Birkebenerrittet - 92 km langt i følge min meget pålitelige gps (Garmin Edge 705) - og ikke 94 km som det står på nettsidene til Birkebeinerrittet. Jeg har med min Garmin målt samme avstand to år på rad nå.


Og bilen? Jo, den var kjørt til Lillehammer av Rett bemanning (takk!). Det var bare å laste inn sykler og kjøre hjem; deilig.