søndag 26. juni 2011

Marka24

I nærmer ett døgn, fra i går, lørdag kl. 10.30, til i dag kl. 9, var vi fire damer som deltok på marka24 (dvs. totalt var det omlag 300 personer som deltok; mitt lag bestod av fire). Artig konsept: Forsøk i løpet av et døgn å "logge inn" på så mange som mulig av de 24 forhåndsutsatte postene i Nordmarka!


Min gruppe klarte å logge seg inn på åtte poster. Men kom vi i mål ved Sognsvann innen 10.30 i dag? Beklageligvis, nei. Det hele hadde å gjøre med at tre av oss fikk alvorlig trøbbel med våre føtter. I nærmere 24 timer hadde vi trasket med klissbløte sko. Føttene var vasstrukne. Blemmer kom. Sårheten var påtakelig. Det var kun med stor viljeanstrengelse vi klarte å gå den siste mila ned til Sørkedalen. Tanken på å skulle gå en mil eller så til, var uutholdelig. Vi måtte gi oss der i Sørkedalen kl. 9.

Turen var flott! Utrolig hvilken mark vi har, og så heldige vi er som bor like ved den! Takk til Turisforeningen for kult arrangement! Om jeg blir med neste år, hvis det blir noe da? Ikke utenkelig. Må bare lære av denne erfaringen: Sjekk ut avstander som er igjen etter hvert som døgnet skrider frem. Sjekk ut kroppene: Hvor fort vil vi klare gå? Bør vi kutte ut noen poster for å rekke målgang?

Ellers så er jeg fornøyd med at jeg fikset å "døgne"; lenge siden sist!