lørdag 6. oktober 2012

Nøklevann-medvondrygg-rundt

Fantastisk høstvær i dag! Strålende sol og rundt 10 grader. Test-løp jo runden forrige helg og fikk da underveis en vond rygg. Helt nederst på venstre side (kanskje vi snakker bekkenet?). Denne ryggen dukket opp i dag etter to km og da særlig i nedoverbakkene. En ulidelig smerte som joger oppover i kroppen når benet faller tungt ned på bakken. Ble til at jeg da bandt meg i nedoverbakkene og ble forbiløpt av alle bak meg (det pleier jeg forsåvidt også bli når ryggen ikke krangler...). I oppoverbakkene derimot...! Da var det jeg som fikk gleden av å løpe forbi noen. Å kroke overkroppen litt sammen, det likte ryggen :)

Nøklevann rundt er et kupert løp på grusete skogsvei. Lengden er knappe 10 km. Bra opplegg før start, med fine garderobeforhold for de som måtte trenge. Kanskje litt lange dokøer til tider. Så var det vel også deltakerrekord (rundt 800 totalt på de ulike distansene), og arrangørene tar sikkert høyde for flere deltakere neste år og slenger opp noen flere utedoer.

Jeg fryktet at det skulle bli trangt om plassen underveis, at folk ikke skulle være flinke til å holde til høyre. Dette ble ikke noe problem, i hvert fall ikke for meg. Jeg løp jo såpass sakte at det var jeg som måtte være flink å holde til høyre! I oppoverbakkene ble det av og til noe sikk-sakk-løping på meg, men ikke verre enn at det gikk greit.

Synes Birken er gode på akkurat dette med hvilken side holde: harene til venstre, skilpaddene til høyre :)
-------------------------------------------------
Lenker til bilder/videoer fra løpet:
Kondis
Knut Øderuds video
Bøler IF
-------------------------------------------------


Her er Nøklevann rundt slik min Garmin Forerunner 910XT loggførte den: