torsdag 12. februar 2015

"Fot-dommen", del 1

Var i dag med min vonde vrist hos lege på NIMI. Konklusjonen ble: betennelse i tibialis anterior. Var "artig" å se på ultralyd av den friske foten kontra den som er vond: vond fot mørke "hull" som indikerer at ting ikke er som de skal inni der.

Så hva blir moralen? Har ikke jogga på 1,5 uker. Er rimelig desperat etter å få kroppen i drift igjen. Må jo også få gått en del på ski, nå som Birken nærmer seg. Men moralen.... Legen mente at det nok ikke farlig for meg å jogge/gå på ski, men så lenge det gjør vondt, vil foten nok heller ikke bli bra... Legen nevnte alternativ trening, og om jeg hadde prøvd barforløping. Vel, akkurat det siste har jeg ikke prøvd og tenker ei heller prøve. Jeg er ikke oppfostrert på barfot. Jeg trenger sko på beina. Slik er det.

Mandag har jeg time med en manuell terapeut på NIMI. Satser på gode tips fra henne, som gjør at jeg relativt greit kan både jogge og gå på ski :)