mandag 23. mars 2015

Lengste joggetur ever

Startet uken med lengste joggetur ever på asfalt og den lengste uten pauser (har en 35 km-tur i Marka, men da stoppet vi opp for en lengre pause halvveis, samt at jeg gikk i noen bakker).

Var kanskje ikke helt ideelt å løpe så langt som tre mil allerede i dag - kjente jo straks at beina var tunge etter lørdagens renn. Men slik er jeg, har jeg satt meg noe fore, så pleier jeg som regle gjennomføre uten for mange diskusjoner med meg selv.

Planen var i dag å ikke se på puls, men fart. Tenkte holde maratonfart til 4:30, altså rundt 6.25 min/km. Det fikset jeg rimelig greit. Endte på 6:23 min/km. De siste km ble ekstra tunge. Sa til meg selv at maraton ikke kommer til å bli mindre tungt...

Forøvrig er det snart på tide med nye joggesko - ser at skoa mine har over 70 mil bak seg samt at jeg kjente litt for godt til asfalten etter et par mil. Så var det å finne de optimale skoa, de som kan bringe meg helskinnet gjennom en hel maraton :)